Obiektywnie w obiektywie Instagrama

Instagram jest obecnie najpopularniejszą i moją ulubioną platformą społecznościową do udostępniania zdjęć. Nieważne czy lubisz oglądać inspirujące zdjęcia z wyjątkowych zakątków na świecie, czy potrzebujesz modowych inspiracji wiesz, że Instagram to właściwe miejsce, gdzie znajdziesz natchnienie. Kogo warto obserwować? Dlaczego musisz być na Instagramie? Poznaj moją listę najlepszych 15 profili oraz kilka marketingowych faktów z życia Instagrama.

Fakty na temat Instagrama

Instagram to potężne narzędzie marketingowe do promocji nie tylko marki, ale również własnej osoby. Potwierdzają to liczby. Serwis społecznościowy ma już ponad 400 mln użytkowników, dziennie pojawia się na nim 80 milionów postów oraz 3,5 miliarda polubień. W Polsce Instagram to już społeczność ok. 3 mln internautów. W ten sposób pod względem liczb Instagram wyprzedził już swojego starszego kuzyna – Twittera.

Jeżeli chodzi o zaangażowanie wokół postów już pod koniec 2014 roku było ono 15-kronie większe niż na Facebooku. Co ciekawe według badań przeprowadzonych przez Simply Measured największy poziom zaangażowania wykazują wpisy z jednym hashtagiem i zaznaczoną lokalizacją. Choć moim zdaniem, zanim całkowicie zmienisz swoją strategię warto wcześniej przetestować takie rozwiązanie. Może się bowiem okazać, że większa liczba hashtagów wpływa lepiej na interakcje Twoich użytkowników czy grupy docelowej. Osobiście dla swoich wpisów stosuję zasadę większej ilości hashtagów zarówno w języku polskim, jak i angielskim oraz lokalizację, ale tylko dla zdjęć prezentujących naturę czy krajobrazy.

Wielu markom wydaj się, że należy korzystać z ogólnej kategorii hashtagów np. #jedzenie czy lokalizacji, jak #Polska. W praktyce okazuje się jednak inaczej. Według badań Simply Measured hashtagi brandowane są nadzwyczaj bardzo popularne. Wśród tysięcy przeanalizowanych przez Simply Measured postów na jeden wpis przypadało średnio 2,5 hashtaga marki. W 70% najbardziej popularne okazały się więc tagi odnoszące się do marek, jak np. #BMW #Mercedes, #Canon.

Jak wiadomo Instagram umożliwia publikowanie 30 sekundowych filmików, jednak niewielu użytkowników korzysta z tej opcji. To właśnie zdjęcia królują i przyciągają największe zaangażowanie na tej platformie społecznościowej. Nie ma sensu więc inwestować nadmiernych nakładów pracy, by tworzyć autorskie nagrania, zostawmy to Snapchatowi. Warto jednak postarać się o wyjątkowe fotografie, które przyciągną spojrzenia wielu użytkowników. Poznaj więc listę profili, które codziennie mnie inspirują.



NAPISZ KOMENTARZ